PF-Projekt: Talente (Feats):

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PF-Projekt: Talente (Feats):

Beitrag von Archoangel am 3/5/2014, 1:53 pm

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Re: PF-Projekt: Talente (Feats):

Beitrag von Archoangel am 3/5/2014, 2:00 pm

Attribut Feats:

Charisma 13+ Feats:


Shide blooded:
gain low light vision and a +2 natural saving throw aggainst sleep-effects


Luck:
Gain a +1 inherited Bonus to all saving throws


Inspire:
grant 3+CHA times per day either a +1 moral bonus to attack, damage and saves or a +2 moral bonus to skill checks to a number of allies able to hear you equal to your CHA+1 (and self)


Improved luck (luck prereq.):
roll a number of times per day equal to CHA+3 a second roll and choose better


Charismatic Defense:
add CHA to AC while lightly or unarmored


Smite enemy (vengeance and frenzy prereq.):
CHA+3 times per day add a determination bonus of +CHA to hit and +Level to damage for a single round aggainst a declared enemy



Wisdom 13+ Feats:

Animal Empathy:
use social skills on animals


Animal companion (animal empathy prereq.):
you gain a normal animal as an companion, normal animals of the chosen species count you as their own, if animal dies an other one will befriended at the next full moon


Resist charm:
gain a +5 inherited bonus to restist charm spells and spell like effects


Fearless:
gain a +5 inherited bonus aggainst fear-effects


Inner Strength:
double your Strength-score for a number of rounds per day equal to your WIS+3


Sixth Sense:
you can act normal during a suprise round, but are still counted as flat footed


Wisdom Defense:
add WIS to your AC while lightly or unarmored


Trap Sense:
you can instinctly feel the presence of traps a number of times per day equal to your WIS+3


Wisdom maximum 11: Panic!:
when you fail a save aggainst movement-restrictions spells you gain an imediate second save at +5 to break the spell



Intelligence maximum 11: Frenzy:
when your HP drop below half your maximum you instantly fly into a rage, granting you a rage-bonus of +2 to attack, damage, fortitude, will and -2 to AC until you are no longer endangered, drop below 0 HP or be smoothed down by a friendly character


INT 13+ Feats:


Weapon Familiarity:
gain a +1 competence bonus to a weapon group you choose (+1 to hit and damage with all respective weapons)


Bookworm:
gain a competence-bonus for knowledge-skills a number of times per day equal to your INT+3 ; Intelligence effectively doubles for the check


Intelligent Defense:
add INT to your AC while lightly or unarmored


Unusual Sense:
gain sense-ability of a 1st (or lower) detection spell of your choice, usable up to INT+3 times per day


Deadly Aim (Weapon Finesse required):
add your INT or DEX (higher one) to your damage instead of STR for light/fencing/ranged weapons only



DEX 13+ Feats:


Weapon Finesse:
add your DEX to your melee to hit instead of STR for either light or fencing weapons


Acrobat:
full movement in some conditions (tightrope, slipery ground etc.)


Fleet Footed:
add +10`to your base movement while lightly or unarmored



KON 13+ Feats:


Resist poison:
gain a +5 inherited bonus to saving throws aggainst poison


Resist disease:
gain a +5 inherited bonus to saving throws aggainst disease


Unusual Resistance:
gain a 5/- DR aggainst one element of your chosing


Konstitution Defense:
add KON to your AC while lightly or unarmored



STR 13+ Feats:


Armor Training:
armor check penalities are reduced by 1 while max DEX is increased by +1

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Re: PF-Projekt: Talente (Feats):

Beitrag von Archoangel am 3/5/2014, 2:06 pm

Erlaubte Talente Pathfinder
(sorry, ab hier deutsch, da ich nur das deutsche GRW habe)
Für alle auf BAB basierenden Talente gilt Stufe als BAB


Abhärtung

Arkaner Schlag

Arkanes Rüstungstraining (ohne Stufenbegrenzung)

Aus vollem Lauf schießen

Ausfallschritt

Ausweichen

Bedrohliche Darbietung

Behände Bewegung

Betäubender Schlag (statt verbesserter waffenloser Kampf genügt eine stumpfe Waffe)

Beweglichkeit

Blind kämpfen

Blitzschnelle Reflexe (der Bonus beträgt +3)

Defensive Kampfweise

Defensives Kampftraining

Doppelschlag

Doppelschnitt

Drannbleiben

Durchschlagender Hieb

Einschüchternde Kraft

Eiserner Wille (Bonus +3)

Fernschuss

Fertigkeitsfokus

Flinke Manöver (zusätzlich GES, nicht anstatt)

Gegenschlag

Geschmeidige Bewegung

Geschosse abwehren (mit Klingenwaffen)

Große Zähigkeit (Bonus +3)

Heftiger Angriff

Improvisierter Fernkampf

Improvisierter Nahkampf

Kampf mit zwei Waffen

Kampfreflexe

Kein Vorbeikommen

Kernschuss

Konzentrierter Schlag

Kritischer Treffer Fokus

Mächtige Finte

Mächtiger Ansturm

Mächtiger Kampf mit zwei Waffen

Mächtiger Ringkampf

Mächtiger Schildfokus

Mächtiger Waffenfokus

Mächtiges Entwaffnen

Mächtiges Gegenstand zerschmettern

Mächtiges Überrennen

Mächtiges Zu-Fall-bringen

Mehrfachschuss

Meister der Waffenimprovisation

Meisterhandwerker

Präzisionsschuss

Rennen

Rundumschlag

Schildfokus

Schildhieb

Schildmeister

Schnell wie der Blitz

Schnell wie der Wind

Schnelle Waffenbereitschaft

Schnelles Nachladen

Schnelles Schießen

Schriftrolle anfertigen (Stufe entfällt)

Tänzelnder Angriff

Tödliche Zielgenauigkeit

Tödlicher Hieb

Trank brauen (Stufe entfällt)

Umgang mit exotischen Waffen (wähle drei, keine Rassenwaffen möglich)

Umgang mit Rüstungen schwere

Umgang mit Schilden

Untote vertreiben

Unverwüstlich

Verbesserte Finte

Verbesserte Initiative

Verbesserter Ansturm

Verbesserter Kampf mit zwei Waffen

Verbesserter konzentrierter Schlag

Verbesserter kritischer Treffer

Verbesserter Präzisionsschuss

Verbesserter Ringkampf

Verbesserter Schildstoß

Verbesserter waffenloser Schlag

Verbessertes Entwaffnen

Verbessertes Gegenstand zerschmettern

Verbessertes Überrennen

Verbessertes Zu-Fall-bringen

Verteidigung mit zwei Waffen

Verteidigung zerschlagen

Waffenfinesse (siehe oben)

Waffenfokus (Waffenspezialisierung inklusive!)

Wirbelwindangriff

Zauberbrecher

Zauberzerstörer

Zerreißen mit zwei Waffen

Zusätzliches Fokussieren

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Re: PF-Projekt: Talente (Feats):

Beitrag von Archoangel am 3/5/2014, 2:06 pm

Die Doppel-Sill-Feats werden ersetzt durch "wähle einen Skill, der wird künftig mit 2W20 gewürfelt - der bessere zählt, 3W20 ab 10 Rängen" oder "wähle zwei passende skills und bekomme einen +2 bonus auf beide, +4 ab 10 Rängen"

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